В рамките на по-малко от три месеца, народният представител от Продължаваме Промяната – Илин Димитров успя да постигне поредица от успехи в сферата на туризма. Като председател на комисията по туризъм гласува заедно с коалиционните партньори първите и най-спешни мерки, заложени в коалиционното споразумение.
Мярката 60/40, която бе въведена в помощ на работодателите в следствие на ограниченията и последиците от пандемията остава. Това е от изключителна важност за възстановяването на туристическия бранш, дори и след отшумяване на ковид кризата. По този начин бизнесът в сферата на туризма ще има възможност плавно да възстанови дейността си.
Запазване на ставката от 9% ДДС върху туризма също е факт и ще остане валидна до края на 2022г. Тази мярка се прие от депутатите на 47-то Народно събрание на две гласувания като част от законопроекта за изменение и допълнение на Закона върху ДДС.
Възстанови се мярката, популярна като „35 евро на седалка”, която се е доказала като една от най-работещите мерки в подкрепа на туристическия сектор. Осигуряването на държавна помощ в размер на 35 евро на седалка е насочена към туроператорите, привличащи клиенти, които пътуват с чартърни полети. Законопроектът за тази мярка ще облекчи туристическите агенции, които предлагат почивки и екскурзии със самолет. Мярката обхваща както българските, така и чуждестранните авиокомпании.
Разработена е специална програма на Българската банка за развитие в подкрепа на туризма. Банката стартира собствени продуктови програми за нисколихвени кредити в общ размер на 60 млн. лева. По тях могат да кандидатсват микро-, малки, средни и стартиращи предприятия. Максималният размер на финансиране се определя от големината на компанията и вида продукт, като хoтeлиepитe мoгaт дa ĸaндидaтcтвaт зa мaĸcимyм 750 xил. лв., a pecтopaнтьopитe – зa 500 xил. лв.
Бюджетът, предвиден за сектор туризъм е с 10 % по-висок от миналогодишния, като най-много средства са разпределени за реклама – както местна, насочена към развитие на отделните райони, така и национална, която да представя България като атрактивна туристическа дестинация. Важно е да се отбележи, че за първи път ще има въведени метрики, които да измерват ефективността на рекламата. Акцентът се поставя върху това не колко пари се разходват, а дали се използват целесъобразно. Идеите за иновативните стратегии и дигитална реклама имат за цел привличането на високоплатежни туристи, като по този начин се измества фокусът към туризъм с висока добавена стойност.
Очаквайте още информация относно поставените и изпълнени цели в сектор туризъм, както и кои са средносрочните и дългосрочните законодателни мерки, заложени в коалиционното споразумение.